Inzicht in gebruik

Inzicht in het gebruik van je website

Sinds enige tijd werk ik aan nieuwe tools om het gebruik van websites te analyseren. Ofschoon nog in een conceptueel stadium vind ik het toch tijd om deze ontwikkeling publiekelijk te melden. Enerzijds toont getuigt het van het innovatieve karakter dat je van de Webbouwmeester kunt verwachten. Anderzijds is het ook een uitnodiging om contact op te nemen als je behoefte hebt aan inzichten waarin niet of alleen tegen heel veel kosten worden voorzien door bestaande oplossingen.

Maar dat is er al

Jazeker!

Criticasters zullen inbrengen dat deze markt al verzadigd is met  o.a. de ‘gorilla in the market’ Google Analytics.
Dat klopt.
En voor echt bruikbaar inzicht kost Google Analytics je 150.000 euro per jaar.
En als de standaard reporting niet het inzicht geeft dat je wilt, ben je aan jezelf overgeleverd.

Volgens Darwin moeten we een gorilla in het licht van de evolutie theorie niet als een vaststaand ‘eindresultaat’ zien. Noch als een resultaat van een doelgericht proces.
Dit uitgangspunt kunnen we vrij eenvoudig ook op ‘de markt’ toepassen. đŸ™‚

Maar ik gebruik geen WordPress

Hoewel primair gericht op WordPress (want >25% van ‘het Internet’) kunnen deze tools ook worden toegepast op non-WordPress websites om inzicht te verkrijgen.

Maar ik heb geen website

Soit.
Dezelfde of overeenkomstige uitgangspunten kunnen vrij eenvoudig worden vertaald naar andere omgevingen. Conceptueel, that is. Technisch kan dat wat lastiger zijn.
Laten we er over praten: een leuke uitdaging!

GeĂ¯nteresseerd?

Ik kom graag een keer langs om te praten over het inzicht dat je zou willen hebben. Voor mij is dat een intellectuele uitdaging, een spelletje. Voor ons samen is dat een inspirerende ontmoeting. En voor je zakelijke belangen is het een kans.